måndag 2 augusti 2010

Avmålad

I våras var jag en dag på Wiks folkhögskola utanför Uppsala och hälsade på den eminente konstnären Henrik Hahne. Just den dagen blev jag avmålad i olja läsandes. Mästerverket finns på foto här.
Jag är verkligen fascinerad över hur någon kan måla av en annan människa så det faktiskt ser ut som denne! Med personliga skavanker och perfektion för den unika varelsen.

I höstas besökte jag folkhögskolan för att arbeta som krokimodell över en dag. Det var spännande. Dock lite kallt. Min kropp är en levande och unik uppbyggnad och om några konstnärsaspiranter på folkhögskola önskar använda sig av den i arbetet till att utvecklas som konstnärer är det väl klart man ställer upp!

Henriks hemsida finns här. Där finns även andra avfotade konstverk. Glo och gläds!

2 kommentarer:

  1. Vacker målning! Man ser din koncentration och hör nästan andetagen!

    SvaraRadera
  2. ja men gud va fint.
    fin Du är aks.

    SvaraRadera