söndag 13 mars 2011

Liljevalchs vårsalong 2011

I onsdags besökte jag och en mycket god vän vårsalongen. Vi träffades vid Slussen och tog en blåsig och solig båtfärd till Djurgården (gratis med SL-kortet!).

Som vanligt älskar jag blandningen av olika konstformer på vårsalongen. Som vanligt är det en hel del som jag inte förstår mig på /inte är bra. Visst gillade jag Blondes have more fun, Inne blir ute, The bikini sisters 2009, Frieri på Österlen och U-bahn Uddevalla, men i år var det tyvärr få verk som drabbade mig likt 2010 års paraffinbarn med hål i huvudet och den mögliga kexstaden.

Inträdet kostar 80 spänn för vuxna. Vårsalongen pågår till 27e mars. Och går du dit får du inte missa Ung vårsalong som tar upp transsexualitet, utanförskap och vänskap. Den känns mycket mer politisk och nytänkande än den "riktiga vårsalongen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar