fredag 1 juli 2011

Är du lönsam?

Alltså ibland får jag nys om saker som gör mig mer förbannad än vanligt.!

I borgarnas Sverige går vi mer och mer mot att olika människor är olika mycket värda och detta beror på hur mycket pengar du drar in till staten eller hur mycket du kostar. (Jag klarar mig medelbra eftersom jag visserligen tar skattepengar till min lön, men samtidigt faktiskt är underbetald och ger någonting tillbaka till landet genom att jag jobbar och drar in nya pengar att skatta för. Jag utför dessutom omvårdnad till svårt sjuka människor som skulle kosta mer om de inte fick min omvårdnad.)

Svenskt näringsliv vill sänka studiestödet till kultur- och humaniorastudenter eftersom så få av dessa får jobb.

Jag säger: Har ni sett tavlan "Är du lönsam lille vän?".

Satsa på kulturen och mångfalden istället för att lägga ner och strama åt! Fixa jobb för kulturarbetare, filosofmagistrar och genusvetare. Börja konsumera kultur och konst istället för att konsumera statusprylar som bilar, grillar, nyrenoverade badrum och sommarhus.

Är du lönsam? Eller kostar du för mycket för Moderaternas Sverige?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar