tisdag 31 januari 2012

Konsumtionsmönster

Äter lyxmiddag på: Landet. Någon annan betalar.
Bäst i TV-tablån: brittiska Masterchef, Kulturnyheterna med Kim, Buffy (sänds tyvärr inte på teve längre), På spåret
En bra gå-bort-present: hela kaffebönor från mikroodlare! Eller en vegansk chorizo!
Träningsmetod jag uppskattar: promenader och simning i havet
Mitt sämsta köp någonsin: har jag inte gjort ännu
Dansar helst till: 90-talsindie
Senast sedda teater: Prins Charles känsla på Malmö stadsteater (om jag bortser från slutet av en värdelös Klunganpjäs som var förband till Säkert!
Önskar från karaokemaskinen: Håkan Hellström och Ebba Grön
Favoritavdelning på tåget: djurvagnen utan tvekan! Där finns kärlek, liv och ärlighet!
Bästa micromaten: vetevärmaren! Eller egenkomponerad matlåda
Favoritprodukt på Systembolaget: äppelmust, Mas Louise och Rotari
Detta anser jag om yllekoftor: får mig att överleva september till maj och passar till allt
Bästa prylen vid trista hotellkvällar: en öl och en pocketbok
Favoritråvaror: tofu, linser, rotselleri, skogssvamp, nötter och blåbär
Längsta sträcka jag åkt taxi: Hultsfred-Lönneberga tror jag
Senaste fyndet: pissetofflor från Kavat
Läser just nu: "Att föda ett barn" av Kristina Sandberg, om kvinnors skyldigheter och skam över att bli gravid i 1930-talets Sverige

2 kommentarer:

  1. Buffy går på kanal 14. Så det sänds på tv igen!

    SvaraRadera
  2. Heja TV14!! Äger visserligen hela boxen med extramaterial! Vad är tv14 för kanal?

    SvaraRadera