fredag 7 februari 2014

Konsumerat

Varje vecka publicerar Fokus veckans kändis på Konsumerat.

På min blogg får jag vara veckans kändis. Oavsett vecka.

Mart, 34 år, arbetslös sjukskriven utarbetad utbildad sjuksköterska, hundägare, kattägare, feminist som äter grönsaksbaserat helst ekologiskt och närodlat.

Bästa lösningen på hastigt blodsockerfall: Eftersom jag är proffs på hypoglukemier kan jag berätta att förutom druvsocker är honung det bästa. Eller juice.
Favoritdrink: Hemingway special på sommaren. Örtte på vintern, våren och hösten.
Bästa hemliga-möten-på-stan-lunchställe: Grand öl&mat. Jag föredrar i och för sig alltid Chez Madame.
Det dyraste jag köpt: Måste vara min etta på Nobeltorget som jag köpte 2002. Sånt inom rimlig tid är hunden. Han var dyr.
Senaste impulsköp: Ett par svarta fåret-örhängen från Horror pop & riots
Bästa prylen vid trista hotellkvällar: Har bara bott ensam på hotell i sydost-asien så där föredrar jag en pocketbok, en öl och en påse snacks. Får jag bara säga en sak säger jag min kamera.
Favoritbudgetpryl: saxar tycker jag om.
En bra gå-bort-present: Kaffe från Solde eller något från Lush
Mitt sämsta köp någonsin: Nåt från nån klädkedja som gick sönder eller blev snett.

Senaste fyndet:dagens lunch på Chez Madame var en hit!
Träningsmetod jag uppskattar: promenader. Och armhävningar på stranden.
Modeförebild: Alla som ser sådär coola ut, utan att det ser ut som de bryr sig.
Mode jag aldrig vill se igen: Päls, skinn, läder
Detta anser jag om yllekoftor: Det, tillsamman med te, som får mig att överleva vintern. Och hösten. Och våren. Sommaren också förresten.
Läser just nu: Läser om Engelsforstrilogin samt Fokus
Dansar helst till: Swindie, indie och indie-synt. Ibland punk-indie också.
Bäst på TV: Buffy, Sherlock, På spåret, Antikrundan, Great british bake-off
I hörlurarna: Psykpodden, En varg söker sin pod och Swindie

Senaste sedda film: Julie & Julia. Den var inte så bra.
Längsta sträcka jag åkt taxi: jag vet inte. Från Templet Songkran i Banglampoo i bangkok till flygplatsen är nog längre än flygplatsen i Goa till PaloLem och Hultsfred till Lönneberga. Inte så långt alltså. Jag går eller åker hellre kollektivt.
Bästa semester: Berlin på sensommaren, Goa i februari, Grebo vid midsommar, Koh Payam för avkoppling i mars. Malmö resten av året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar