måndag 24 maj 2010

Försommar




Stockholm har, som bekant, haft en vecka av total försommarlycka. Med solsken, rosépimplande, fågelkvitter, temperaturer på över 23 grader, grillos i varje park, svag vind och en explosion av grönska och blomning!


Jag var ute vid Vinterviken och fotade lite i onsdags (19/5).

I lördags eftermiddag premiärbadade jag på nya badplatsen Örnberget (i Mälaren vid Örnsberg). Jag har badat där förut, skillnaden är bara att nu är det officiellt en badplats! Det var 14 grader i vattnet, jag doppade hela kroppen (inklusive huvudet), simmade minst fyra simtag och är extremt stolt över mig själv!

2 kommentarer:

  1. Idag gjorde den Linköpingska försommaren att jag brände mig på axlarna. Bara tur att jag och min kompis bytte sida med jämna mellanrum så båda axlarna är lika brända :)

    SvaraRadera
  2. Jag sjunger som Kalle Moreus: UNDERBART!!!

    SvaraRadera