fredag 14 maj 2010

Restaurang Maharajah

Förra veckan lunchade jag med underbara Kat på den indiska restaurangen MaharajahTimmermansgatan nära Mariatorget i Stockholm. De har lunchbuffé på vardagarna och den kostar 75 kr inklusive sallad, naanbröd, papadam, ris, måltidsdryck samt kaffe och kaka.
Jag frågade givetvis hur många vegetariska rätter som ingick i buffén. Jag fick svaret att det var två rätter av sex som var helt vegetariska. När jag tagit de två rätterna (den ena med linser och den andra med potatis och aubergine) och Kat och jag gått ut och satt oss på uteserveringen i solen kom en av de anställda och frågade om jag ville ha en vegetarisk rätt till utan kostnad. Klart jag ville det! Ca 5-10 minuter senare serverades jag en jättegod palak paneer (spenatgryta med indisk färskost).

Restaurangen är även öppen kvällstid och serverar Åbro på fat!

Jag måste gå tillbaka dit! Fantastisk service och god mat - på lunchtid - trodde jag inte existerade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar