tisdag 20 juli 2010

Jobbstart

I morgon börjar jag provjobba på Stockholms sjukhem avdelning 2. Jag är skitnervös för om det överhuvudtaget kommer fungera. Jag är sjukskriven på heltid till femtonde augusti, men känner mig slapp, slö och fattig om jag inte börjar arbeta. Dessutom vill jag göra rätt för mig på min nya arbetsplats då de fått planera om hela sommaren på grund av mig och mitt diskbråck. Självklart är jag också nyfiken på hur det är att arbeta på vårdboende som sjuksköterska, en helt ny erfarenhet för mig.

Jag har två pass inbokade, två introduktionspass där jag går bredvid en erfaren sjuksköterska, efter dessa två pass ska jag och avdelningschefen gå igenom hur det gått och om jag faktiskt klarar att arbeta där med min nya rygg.

Jag är jättenervös. När man kommer till ett nytt jobb vill man ju visa sig extra flink, duktig och rolig. Nu är jag mer långsam än vanligt. Min charm och mina tidigare kunskaper inom sjuksköterskeyrket har jag fortfarande kvar, så jag får väl glänsa med det.

Tänk på mig i morgon och på torsdag. Jag behöver det!

3 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon. Det kommer säkert att gå bra. Vi håller tummarna för dig. Hälsn. Christel o Per

    SvaraRadera
  2. Du finns i mina tankar, sänder en massa positiv energi och hoppas att det går bra för dig!
    Kram!

    SvaraRadera