måndag 12 juli 2010

Landet

Alltså varje gång jag äter på Restaurang Landet vid Telefonplan säger jag att det är det godaste jag ätit på Landet. Och då var det första jag åt där bland det godaste jag ätit. I hela mitt liv.

Landets kockar är väldigt duktiga på att kombinera smaker och konsistenser. Att äta där är alltid en fröjd för både öga och gom. Jag har under alla mina middagar där konstant blivit serverad lyxmat med variation av en mycket kunnig och synnerligen charmant personalstyrka.

Att Landet också har livemusik och klubbar flera gånger i veckan gör bara gemytet större och bredare. Och att det tar sju minuter att gå dit och sju minuter att gå hem är så skönt för en lantis i storstadsexil.

Surfa in på deras hemsida och förförs av menyn. Jag älskar restaurang Landet och kan nog påstå att det är det bästa med att bo och leva i Stockholm. Boka bord och börja älska livet på Landet!

1 kommentar:

  1. Låter gott och trevligt! Jag får göra ett besök nästa gång vi far till storstaden...

    SvaraRadera