torsdag 16 september 2010

Utförsäkring

Det här är bland det vidrigaste och mest magstarka jag läst om det Sverige jag lever i idag. Läs detta innan du går och röstar. Snälla! har du redan förtidsröstat och gjort det blått. Rösta på söndag. För dina medmänniskors skull.

Tycker du fortfarande att dina 200 spänn extra varje månad känns som en sund och bra övertygelse tycker jag att du ska tänka ännu en gång till. Sjukdom drabbar faktiskt även de som fått någon extra tusenlapp varje år efter gubbmaffians massiva skattesänkningar. De som röstat borgligt, och därmed egoistiskt, kan faktiskt också kan bli sjuka, svaga och fattiga. Du kan drabbas av sjukdom när du minst anar det. Du kan bli utförsäkrad. Du kan behöva en hjälpande hand. En vänlig själ att hålla i handen i väntrummet.

Känner du hur pengarna bränner i din ficka? Inte? Har du helt tappat dina känslor av empati, av sympati i kapitalismens onda sjö? Jag tror du redan blivit sjuk. Diagnos: klassiskt fall av borglig egoism och otänksamhet. Klar själviskhet utan tanke på andra.

Jag själv gråter en skvätt för er som inte är trygga.
För er som är sjuka.
För er som vågar.
Och även för att ni ultrasjälviska klarar av att inte gå under av hat mot er själva.

1 kommentar: