onsdag 29 september 2010

Indiekonserter

Det var ett tag sedan jag var på någon indiekonsert på grund av eländig ryggvärk preoperativt och postoperativa restriktioner. Men nu är jag redo igen.

Mycket verkar dock ha hänt på ett år. Om jag ska tro amerikanska forskare alltså. Läs här om att mobiltelefonerna dödat indiedansen. Vågar jag dansa igen?

I nådens år 2010 vågar man ju knappt visa sin gamla Sony-Ericsonmobil utan att bli uttittad av iPhoneanvändarna! Snacka om att bete sig onormalt och konstigt enligt den rådande heteronormativiteten. (31 år, barnlös, utan inkomst, studerande grundkurs i humaniora, boendes i hyresrätt i FÖRSTA hand, ägare av antik mobil och dansar nykter utan hämningar.) Å andra sidan har jag ett ganska krystat efternamn och en högskoleutbildning inom vård samt en heterosexuell relation. Ganska oqueer!

2 kommentarer:

  1. Det blir liksom en plus-minus-noll situation :)

    jag har också en mobil med knappar. Helt jävla medeltid! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du är helt normal. Faktiskt.

    SvaraRadera