lördag 11 september 2010

Kött-tjat

Jag undrar om jag i sömnen har skrivit detta brev till Magdalena Ribbing. Eller har jag drabbats av total minnesförlust. Eller är detta något alla vegetarianer får tampas med vid middagar?

Jag är nämligen så fruktansvärt trött på att äta ihop med köttätare, just därför att det alltid ska diskuteras varför jag inte äter kött och fisk. Och höra försvaret av köttätarna.  Jag är ännu tröttare på kommentarerna om veganism:
- Men du är ju inte vegan i alla fall. DET går ju inte/det är inte nyttigt/då får man inte i sig tillräckligt med energi etc.

Att köttet på andras tallrikar också luktar som inne i en operationssal och att jag ser död, miljöförstörelse och människoegoism på tallriken eller mellan korvbrödet gör inte middagen mer angenäm.

2 kommentarer:

  1. Jag håller helt med. Det värsta är när man blir attackerad av köttätare. De ska gärna berätta att det man äter är äckligt och att man är lite störd som inte äter kött. Låt mig och min mat vara ifred!

    Jag stör mig också på folk som anser att en sallad är mat för en vegetarian. "Det finns ju sallad". Sallad är inte mat, det är en förrätt. Om jag är hungrig vill jag ha ordentlig redig mat, precis som alla andra.

    SvaraRadera