onsdag 2 februari 2011

Feministiskt perspektiv

De flesta som reflekterat över nyhetsrapportering och övrig media har säkert märkt att även de branscherna är mansdominerade och har ett "manligt" perspektiv på journalistiken.

I januari startade Feministiskt perspektiv sin nya tidning på nätet. Det kostar en krona per dag att prenumerera, och du gör det årsvis. Summa för ett års prenumeration är således 365 riksdaler. Det har du också råd med.

Jag fick tillgång till artiklarna i fredags och tycker om det mesta. Det känns lite ovant dock, då jag märker att jag varit lite förblindad av genusslentrian i de flesta fall av den förekommande nyhets- och- mediabevakningen. (Obs detta gäller inte bara tidningen Filter som är så gubbigt grabbig att jag spyr mig igenom den. Jag ska nog inte läsa den mer. Till och med intervjun med Annika Norlin hade de mördat).

Såhär skriver de själva på bloggen Fem pers.


Klicka här för att komma till sidan där du kan starta din prenumeration. Bilden lånade jag på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar