torsdag 19 maj 2011

Äta djur

Om du är sugen på grillat ikväll läs detta reportage i Fokus och ta dig en funderare på vad du faktiskt äter. Hur mycket tycker du att naturen och djur kan plågas för dina så kallade rättigheter att äta kött?

Jag läser om Veganerna - En bok om dom som stör  av Magnus Linton just nu. En gammal goding till reportagebok som fortfarande är aktuell. Nästa bok jag tänkte ge mig an i samma ämne är Äta djur av Jonathan Safran Foer. Jag bävar lite. Jag är nämligen lite rädd för att djurindustrin är ännu värre än jag föreställt mig och att den kan leda mig till att hata ännu mer. Jag tror att Äta djur behöver läsas av de som verkligen äter djur. Vågar ni?

Snälla, ät vegetariskt så jag slipper hata så mycket. Om ni verkligen måste äta dött ät ekologiskt och bara någon gång i veckan. Du klarar det! Krama en häst, pussa en råtta och mata en fågel istället för att äta djur till middag. Läs Äta djur istället. Snälla, rara, gulliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar