Jag ringer till arbetsförmedlingens kundtjänst eftersom jag undrar lite över min handlingsplan och att den arbetsförmedlare jag senast träffade på mitt kontor gav mig fel information, fel jobb-anvisning och fel bemötande.
Jag märker omgående att personen i luren verkar veta vad hen pratar om. Arbetsförmedlaren berättar för mig att jag inte har en aktiv handlingsplan, att "när en går in på din profil börjar det blinka en varningstriangel till oss om att vi har missat någonting. Och du har ju varit på arbetsförmedlingen flera gånger efter att du skrev in dig och jag kan inte förstå varför handläggarna inte upptäckt detta".
Det visar sig alltså att vid mitt senaste besök när den arbetsförmedlaren jag träffade då, bestämt hävdade att jag var tvungen att uppsöka arbetsförmedlingens kontor för uppföljning 2 innan andre april tittade på en gammal handlingsplan (även den inaktuell).
Telefon-förmedlaren berättar vidare att den annons som jag fått som arbetsanvisning inte är en "riktig" tjänst och eftersom jag varit arbetslös en så kort tid och har en högskoleutbildning inom ett yrke som har lätt att få jobb ska inte sådana arbeten anvisas. Jag ska bara få tillsvidare-tjänster i närområdet som anvisade arbeten i början av en arbetslöshet.
Telefon-handläggaren tycket att jag skulle prata med chefen på det arbetsförmedlingskontor jag är inskriven och berätta detta. Att ha en aktuell handlingsplan är nämligen det första som upprättas och det viktigaste för en arbetssökande. Egentligen vill jag prata med arbetsmarknadsministern.
Jag är så trött på att vara en del av denna inkompetenta byråkrati-cirkus.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar