torsdag 23 maj 2013

Vegan i stan

Äääntligen!

Jag besökte Stockholm för några veckor sedan. vad som slog mig var att den vegetariska maten var kass och den veganska urkass och för det mesta lyste med sin frånvaro. Jag var ju såklart på två av mina favoriter Lao Wai och Seyhmus vegetariska och serverades fantastisk veganmat, men förutom detta var restaurangupplevelserna en flopp.

Den 25e maj är det premiär för nya hemsidan veganistan. Där kan du (till viss del redan nu) sortera på om du vill äta i Malmö, Göteborg, Stockholm eller i övriga Sverige samt vilken kategori (butik, kafé, restaurang etc) och till vilken kostnad.

Det går även att lägga till restauranger, kaféer och butiker.

I Malmö kan jag äta kanonbra vegetarisk och vegansk mat varje dag. Även om jag skulle tröttna på falafel med sesamsås och stark sås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar