måndag 7 juni 2010

Diskbråck L5-S1

Taxi till Karolinska Huddinge är bokad klockan halv sex (!) i morgon bitti. Avfärd från avdelning K83 till operation beräknas till halv åtta. Jag har packat två böcker, nyaste Språktidningen med klurig ordbilaga och senaste numret av Fokus samt laddat iPod:en med flera avsnitt av "På minuten", "Spanarna" och P3Kultur från Sveriges Radio. Jag har också med öronproppar.

Läkaren lovade sjukskrivning i ungefär 3-5 veckor vid tungt arbete. Hoppas jag kan arbeta åtminstone några veckor på Stockholms sjukhem i sommar!

Jag är inte rädd att aldrig mer vakna upp. Jag är rädd för att tappa kontrollen.

Men vad det ska bli så skönt att få slippa den här otäcka smärtan, kanske klarar jag efter operationen att gå längre än 50 meter utan att behöva sätta mig, kanske kan jag borsta tänderna stående och kanske får jag sova längre än 30 minuter i sträck. Kanske tror min förra chef på mig när jag sagt att jag haft ont, kanske kan hon ta min rapport om arbetsskada på allvar?

1 kommentar:

  1. Christel Ekström7 juni 2010 kl. 20:40

    Vi håller tummarna för dig här i Malmö.Kram från Per o Christel

    SvaraRadera