måndag 21 juni 2010

Tunnelbaneförare Henrik

19 januari i år hade jag träffat min gode vän H. Jag tog tuben (linje 14 mot Fruängen) från T-centralen. På tåget är det en fantastisk tunnelbaneförare som skojar och pratar med resenärerna! Han berättar bland annat att det är Henrik som är dagens namnsdagsbarn och önskar oss trevlig resa. Sedan dess har jag grämt mig över att jag inte sa till honom när jag steg av i Kransen att han är min favorit!

Under eftermiddagen i dag sitter jag och pysslar med en ny typ av bokmärke och lyssnar på bästa P1. Förstå hur glad jag blir när radion sänder ett reportage med intervju om och med tunnelbane-Henrik! Jag får då reda på att hans efternamn är Montin och att han kört tunnelbana i sju månader! Han är så typiskt spontan och ostockholmsk, jag älskar´t!
Tydligen är det fler än jag som tycker om att åka med honom! Kanske finns det hopp för den här staden trots allt! Lyssna på reportaget här. Och ta röda linjen och lyssna efter Henrik!

2 kommentarer:

  1. Vad bra att jag glädjer dig.
    Hoppas du inte tröttnar bara :D

    Ostockholmsk hoppas jag att jag är då jag är från dalarna :D

    Vi ses! :D

    SvaraRadera
  2. Ingen risk att jag tröttnar! I går kväll när du slutade ditt skift i Liljeholmen hörde jag dig igen! Och blev sååå glad!

    SvaraRadera