torsdag 25 november 2010

Klipp klipp

I lördags klippte syster mig kort över varsin cosmopolitan i mammas och pappas badrum. Det blev mycket hår på golvet. Jag har fått flera kommentarer om att jag blivit en ny mart (önsketänkande?) och att jag liknar Emma Watson (önsketänkande!!).

På huvudet sitter nu en mörkt rödbrun kortklippt frisyr som tål att visas upp utan mössa. Så nu tycker jag det ska bli vår och grönska igen. Kom mars, kom kylig vårkväll, kom knoppar och vårvindar!

 Jag är övertygad om att alla passar bättre i kort än långt hår. Oavsett genus, ålder eller etnicitet.

PS Tydligen ser jag inte bara ut som miss Watson, utan även yngre ut för jag har redan blivit kallad "flickan" av en tant på en teaffär på Kungsholmen.

1 kommentar:

  1. bildbevis kommer. förhoppningsvis. jag ska bara försöka se ful ut på bild.

    SvaraRadera