torsdag 27 januari 2011

Födoämnen

Att jag inte har så många extrakilon på min kropp har nu fått sin förklaring. Jag tycker nästan enbart om så kallad nyttig mat. Nedan följer en lista över mat och ingredienser jag älskar (utan någon speciell ordning):
avokado, blåbär, rökt tofu, Ingrid Marie-äpplen, puy-linser, chili, ananas, hasselnötter, trattkantareller, jordgubbar, vitlök, havremjölk, stora vita bönor, morotter, lime, torkade fikon, tomatjuice, blomkål, spenat, valnötter, hallon, färsk vitkål, rotselleri, ärtsoppa, mandel, svarta bönor, fänkål, palsternacka, ärtskott, pumpafrön, wokade cashewnötter, oliver, kikärtor, sojayoghurt, torkade osvavlade aprikoser, vaniljstång, grapefrukt, solrosfrön, ugnsmarinerad tofu, surkål, grönt chai, kanel, kakao, solmogna tomater, apelsiner, havregryn, röda linser. kokta majskolvar, hummus, alfalfagroddar, ruccola, ingefära, ugnsbakade röd- och- gulbetor, paranötter, brytbönor och vegansk virgin Mary.

Det mindre nyttiga jag gillar är kraftiga rödviner, en och annan öl eller torrt rosévin när temperaturen stiger över 26-graderssträcket, hembakade kanelbullar, mörk choklad, Rotari Rosé, saltlakrits, camenbert, presskaffe, surdegsbaguetter, salt&vinägerchips, thailändska majsstrutar, tzai, nüdossi, lussekatter, marsipan, pecorino, kittost, halloumi, saltlakritsflakes, kokoschips, hemgjord vaniljglass, gorgonzola, vattenchoklad, nougat samt hemkokt rödvinsglögg.

Till alla goda födoämnen jag glömt önskar jag att vi ses igen snart! Dyk upp i mitt liv så ska vi se om vi blir kompisar igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar