söndag 30 januari 2011

Kontrollbehov

I mitt gamla liv fullastat med kontrollbehov har jag identifierat vissa komponenter som är ganska lätta att sluta med. Nu vill jag nämligen köra ut mitt kontrollbehov och aldrig se det igen.

Det första är att stänga av funktionen leveransrapport på skickade sms och mms. Varför måste jag veta om mitt meddelande kommit fram Är det något så viktigt att jag måste veta i vilken sekund sms:et kommit fram kommer jag hädanefter ringa upp personen istället.

Nästa är att inte vara rädd för att umgås med människor jag nästan inte känner (eller inte känner alls). Att inte få panik och dra hem istället för att bjuda in mig själv. Igår kväll började jag hänga med en massa queera typer som dök upp på karaoken på The Swan. Det slutade vilse någonstans mellan svartklubbarna i Västberga industriområde någon gång i natt. Och fasen vilka underbara personer de var. Så fördomsfria och lättskrattade. Så inbjudande och coola. Så varma och roliga. Så riktiga och kontrollbehovsbefriade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar