tisdag 11 januari 2011

SJ och inställda tåg

Fast det här inlägget handlar knappt inte alls om inställda tåg.

I går kväll klockan 20:27 får jag ett sms där SJ berättar att ett tåg jag ska åka med de närmaste dagarna är inställt och att jag ska kontakta dem för återköp alternativt ombokning. Så långt är jag positiv.

I morse vid 9-tiden ringer jag SJ för att boka om resan. Första gången väntar jag 13 minuter innan samtalets bryts. Andra gången väntar jag i dryga 16 minuter innan samtalet bryts. Tredje gången jag ringer får jag vänta i kön i 15 minuter innan en inkompetent människa svarar. Människan har mindre koll på det företag hon arbetar i än jag har. (SJ Prio, vad är det? Går det att åka biljettlöst? Behövdes inte returresan bokas om, varför inte då?) Att inte svara på mina frågor utan att istället börja prata om annat kvalificerar henne till ett toppjobb inom Moderaterna.

Att jag lyckades boka om biljetten är ett under, att det verkar blivit rätt är ett mirakel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar