fredag 19 mars 2010

Hej konsument!

I dagens DN På stan läser jag om någon brutta som genomför Hej Konsument! Jag har gjort det förr. Nu kommer en helt ny uppdaterad variant!

Bästa promenad:
Vinterviken
Favoritgata: Hackspettevägen i Grebo, Vinterviksvägen i sköna Hägersten eller Ribersborgstranden längs med Ribban i Malmö
Favoritdrink: Johans Dry Martini. Eller Hemingway Special.
Äter lyxmiddag på: Landet såklart!
Bästa mikromaten: Rester
Favoritförort: Grebo
Fikar gärna på: Copacabana vid Hornstull. Eller Stadsmissionens café i Linköping. Eller ännu bättre på Hallongrottan, gratis! Fast helst fikar jag hemma eller ute vid torpet.
Bästa lunchställe: Seymus
Bästa brunchen: Äter inte brunch. Jag äter frukost OCH lunch.
Bästa kaffet: Hemma
Bästa konsertlokalen: Debaser i Stockholm och Malmö eller Skylten i Linköping. jag gillar dock utespelningar bäst.
Bästa baren: Vampire Lounge. Annars var Skybaren Nybohov cool och Floating bar behaglig.
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma ihop med pappa
Här bjuder jag pappa på middag: Hemma ihop med mamma
Senaste Stockholmsupptäckt: Att Karlavägens trottoarer är grus-sandiga
Senast sedda utställning: Liljevalchs vårutställning (i går)
En bra gåbortspresent: Pocketbok, självplockad blombukett och/eller bubbelvin
Favoritlyxartikel: Choklad med rostad mandel
Läser just nu: Mycket.
Läser helst: Alltid.
Favoritråvara: Rotsaker.
Favoritfärg: Alla utom beige.
Favoritmärke: Simborgarmärket
Favoritskor: Clarks originals
Klädkonto per månad: 0-500 kronor. Oftare närmare 100-lappen.
Dricksprocent: Jaa, om trevlighet, gott bemötande och vegetariskt av god kvalitet och finess finnes.
Modeförebild: Sommar. Indie.
Motionerar: Simmar, gymmar, sjukgymnasticerar (ryggprogram), promenerar
Mest överskattade affär: De asdyra runt Stureplan
Det dyraste jag har köpt: Lägenheten på Nobeltorget och CSN-lånet samt asienresor
Favoritprodukt på Systemet: Åbro Sigill, rosa Cava, Camelion Malbec, Il Nostro.
Favoritprodukter på Apoteket: Tandkrämen. Fluorsköljet.
Bästa fyllekäket: Malmö-falafel i saltstänkta vindar
Lyssnar på: 90-talsswindie, Marit Bergman, Håkan Hellström, Säkert!, Laakso, Frida Hyvönen
Bästa förfestmusiken: 90-talsindie, Marit Bergman, Håkan Hellström
Senast gnolade: "Hollywood hills" (Markus Krunegård)
Senast köpta skivan/-låten: Var det Markus Krunegårds dubbelsläpp i höstas?
Mitt sämsta köp någonsin: Den sista ölen.
Dansar helst till: Håkan Hellström
Senaste impulsköp: Marsipanägg i påse på Konsum
Senaste fyndet: All mat och dryck på Thairesan.
Senaste secondhandfyndet: Var det sprit-sideboardet?
Fulaste klädfärg: Noppigt urtvättat svart. Och beige.
I datorn: http://reservmart.blogspot.com och Babelbloggen. Vi läser och vegobloggar.
Användbar pryl: Glasögonputsarduken.
Mode jag aldrig vill se igen: Beige. Att bära leggings/strumpbyxor/tights som byxor. Päls. Hoppborgar (alltså dunjackor).
Värsta huvudbonaden: Päls. Överkamning.
Bästa huvudbonaden: Basker. Saltstänkt och solblekt sommarhår.
Favoritaccessoar: Kånken. Scarfar.
Bil/Transportmedel: Cykel. Promenad. T-bana om jag måste.
Återvinner: Allt jag kan. Inklusive idéer.
Hejar på: LHC. Och de jag känner.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Pocketläsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar